20130720

Η υβριδική 918 Spyder με 887 ίππους

Στο Goodwood έκανε ντεμπούτο η υβριδική 918 Spyder και έκλεψε την παράσταση, τόσο με τη φουτουριστική της εμφάνιση, όσο και με το προηγμένο τεχνολογικά μηχανικό σύνολο.
Δεν είναι μόνο μια πολύ όμορφη Porsche, που μαγνητίζει τα βλέμματα, στο απίστευτα γρήγορο πέρασμά της, αλλά είναι και η τελευταία λέξη της τεχνολογικής εξέλιξης στα υβριδικά μηχανικά σύνολα, το «καμάρι» της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το αμάξωμα της λοιπόν έχει κατασκευαστεί με εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος, για ελάττωση του βάρους (οι καθρέφτες, η οροφή και το παρμπρίζ), το οποίο ζυγίζει περίπου 1.700 κιλά, ενώ οι αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσμων της έχουν προσαρμοστικές δυνατότητες ρυθμίσεων, για περισσότερη σταθερότητα και καλύτερη πρόσφυση (στην οποία συμβάλλουν και τα φαρδιά ελαστικά με ζάντες μαγνησίου) στις υψηλές ταχύτητες.

Κάτω από το καπό τώρα, το μοντέλο εφοδιάζεται με έναν κινητήρα βενζίνης V8 4,6 λτ. 608 ίππων και 530 Nm ροπής, ενώ συνεπικουρείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ (129 ίππων στον μπροστινό άξονα και 156 στον πίσω), με τη συνολική ισχύ να ανέρχεται στα 887 άλογα και στα 800 Nm ροπής.
Σημειωτέον ότι, όταν η μπαταρία λιθίου των ηλεκτροκινητήρων εξαντλήσει τα αποθέματά της μπορεί να επαναφορτιστεί μέσα σε 4 ώρες από μια οικιακή πρίζα.

Έτσι λοιπόν, είναι σε θέση να ολοκληρώνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,8 δλ. με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 340 χλμ/ώρα. Το «μαγικό κλειδί» βέβαια είναι στην κατανάλωση, που χάρη στο υβριδικό σύστημα περιορίζεται μόλις στα 3,3 λτ./100 χλμ, ενώ η εκπομπή ρύπων δεν ξεπερνά τα 79 γρ./χλμ.

Επιπλέον, η 918 εκτός των άλλων διαθέτει 5 ρυθμίσεις λειτουργίας κίνησης (E-Power, Hybrid, Sport Hybrid, Race Hybrid και Hot Lap), ανάλογα με τις προτεραιότητες του οδηγού για οικονομία καυσίμου ή επιδόσεις.

Πιο αναλυτικά, η λειτουργία E-Power, με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, προσφέρει μια αυτονομία 30 χλμ. περίπου, ενώ φτάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 7 δλ. και με τελική τα 150 χλμ./ώρα.

Αντίθετα, η λειτουργία Hot Lap, που χρησιμοποιεί όλο το υβριδικό σύνολο, αποδίδει τη μέγιστη ιπποδύναμη και ροπή, για πιο «αγωνιστικές» επιδόσεις.
Τέλος, το supercar θα συνεχίσει τις δοκιμές του, μέχρι το λανσάρισμά του, αφού «επισκεφτεί» και τη Φρανκφούρτη, που αναμένεται το φθινόπωρο και με τιμή που θα φτάνει τα 600.000 ευρώ.[
autotriti]